På Sanseriet i Vestfossen finner du blomster, gaver og småinteriør, kaffe og te i løsvekt, lys og servietter. Her er vakre naturfoto og musikk av Dagfinn Kolberg. Jentene på Sanseriet utfører alt innen blomsterbinderi til alle livets anledninger. Pernille har fagbrev som blomsterdekoratør og har over 20 års erfaring i bransjen. Hennes mor Kirsten har i en kvinnsalder jobbet med blomster både i Danmark og Norge. Sanseriet byr på det som er kreativt og spesielt, lekkert og elegant og satser på varer du ikke finner mange andre steder.

Her i bloggen deler Pernille tanker og opplevelser i skrift og bilde fra store og små turer ute i naturen, livet med sin kjære Dagfinn, deres fire katter og hunden Mai og litt fra dagliglivet på Sanseriet.

10. juni 2011

Lavendel..... en sanselig opplevelse...

Lavendel må vel være en av mine absolutte favorittblomster ( har mange, men denne ligger på topp :)
Kom inn på blomsterbilen forrige dagen og duftene slo imot meg, da var jeg solgt, eller det vil si flere kasser lavendel var solgt til meg :)
Så nå får jeg bare håpe at det er flere enn meg som digger lavendel.... vi er heldigvis mange !

Den er så skjør å se på, men ganske robust i hagen og så dufter den helt fantastisk !!!
Finnes nesten ikke noe bedre en varm sommerkveld, enn å kjenne aromaen fra lavendelblomstene blande seg med de deilige duftene vi har i den norske natur og hage. Da er paradis akkurat HER OG NÅ !
                                                                                                                                                                                           

Gode råd og tips :
Lavendel trives best en luftig , men lun plass i jord iblanda sand og gjerne kalk. Vil helst stå i direkte sol og hvis den ikke plantes i bakken, så plant den i ei stor krukke med god drenering. Da har den mulighet til å vokse seg stor og krafig, for de er veldig voksevillige hvis de får plass nok.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar