På Sanseriet i Vestfossen finner du blomster, gaver og småinteriør, kaffe og te i løsvekt, lys og servietter. Her er vakre naturfoto og musikk av Dagfinn Kolberg. Jentene på Sanseriet utfører alt innen blomsterbinderi til alle livets anledninger. Pernille har fagbrev som blomsterdekoratør og har over 20 års erfaring i bransjen. Hennes mor Kirsten har i en kvinnsalder jobbet med blomster både i Danmark og Norge. Sanseriet byr på det som er kreativt og spesielt, lekkert og elegant og satser på varer du ikke finner mange andre steder.

Her i bloggen deler Pernille tanker og opplevelser i skrift og bilde fra store og små turer ute i naturen, livet med sin kjære Dagfinn, deres fire katter og hunden Mai og litt fra dagliglivet på Sanseriet.

31. mai 2016

Grønnsaker i potter på verandaen.

Vi spiser ganske mye grønnsaker og da finnes det ikke noe bedre enn å dyrke dem selv.
Og ikke er det vanskelig heller.
 Jeg liker aller best å plante i store potter, for da slipper man ugress og det er lett og oversiktlig.


Det er Dagfinn som har tatt initiativ til vårt grønnsaksprosjekt og det er jeg glad for, for iblant er også jeg litt treg :)

Vi har starta i det små med tomater,


jordbær,


og romanosalat.


Og så står det ei potte klar til poteter :)
Jeg vil også ha hvitløk og noen urter.

Ikke bare blir det digg å høste sin egen grøde, men jeg syns også at grønnsaksplantene er vilt vakre!
Så vi får se hva vi får plass til..

2 kommentarer:

  1. Jeg vil fylle verandaen med potter :-) jipppiiiiii

    SvarSlett
  2. Det kommer til å bli fullt :)

    SvarSlett