På Sanseriet i Vestfossen finner du blomster, gaver og småinteriør, kaffe og te i løsvekt, lys og servietter. Her er vakre naturfoto og musikk av Dagfinn Kolberg. Jentene på Sanseriet utfører alt innen blomsterbinderi til alle livets anledninger. Pernille har fagbrev som blomsterdekoratør og har over 20 års erfaring i bransjen. Hennes mor Kirsten har i en kvinnsalder jobbet med blomster både i Danmark og Norge. Sanseriet byr på det som er kreativt og spesielt, lekkert og elegant og satser på varer du ikke finner mange andre steder.

Her i bloggen deler Pernille tanker og opplevelser i skrift og bilde fra store og små turer ute i naturen, livet med sin kjære Dagfinn, deres fire katter og hunden Mai og litt fra dagliglivet på Sanseriet.

30. april 2016

10 mil i april ... hmmm hva er dette...



Akkurat sånn tenkte jeg når jeg så dette på facebook for en måneds tid siden. - Ganske uoffisiell side som oppfordra oss til å rett og slett gå 10 mil i april.
 Siden jeg vanligvis går ganske mye trykka jeg på like og har fulgt med på kjente som har gjort det samme. Mye flinke folk der ute må jeg si !
Selv begynte jeg å skrive opp hvor langt jeg gikk når jeg var ute på tur, har lissom aldri tenkt på totalsummen, bare går jeg.
Og nå når april er over må jeg si at jeg er litt overraska over resultatet, 21 mil har det blitt og det er nok ganske gjennomsnittlig aktivitet på denne tiden av året.( På vinteren tror jeg nok at vi kan halvere summen.)
Tenk hvor langt man kan komme hvis man går 21 mil, det er et stykke :)


Jeg må jo også si at jeg tror at vi som har hund har litt ekstra drahjelp til å komme oss ut, for det forplikter litt mer enn bare en avtale med seg selv. Og jeg syns det er veldig koselig selskap med hund og en fin treningskammerat.
 Selv om min Mai også er veeeldig glad i å kose seg inne både foran ovnen og i sofaen med "pappaen" sin :)
Og hun er på plass ved hans side med en gang sjansen byr seg.
Men hun digger også å være ute på tur !


Puster og peser og blir så varm, men det gjør ikke noe bare hun kan få litt kos :)

Jeg hadde nok ikke trodd at min siste tur i april skulle bli i snøvær, men som typisk er på en frilørdag; DA våkner man grytidlig og får ikke sove så da er det bare å komme seg ut på tur :)
Og jeg elsker disse morgenstundene på skauen i gråvær, da er fuglene så inspirerte til sang og noe vakrere opplevelse enn Røkebergtjenna i tåkedrakt med fuglekor, det skal man lete lenge etter en tidlig morgenstund :)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar